<h2>.: مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی :.</h2><span></span>
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
موضوعات
تبلیغات
تبلیغات
۱۲ فروردين ۱۳۹۴
معرفی کتاب : فصل بذرپاشی (رهنمودهای رهبری در تربیت کودک)

فصل بذرپاشی


امام خامنه‌ای: «اگر این بچّه‌ها با ایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می‌شود از آن‌ها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند... اگر این عنصر (ایمان) را در آن‌ها نداشته باشیم برای هیچ کاری مناسب نیستند؛ هر چه بشوند نامطمئند...».

وبگاه "اخبار مهدوی" نوشت:

گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب تربیت فرزند برای اولین بار در کشور در کتاب «فصل بذرپاشی» توسط انتشارات سیمای خورشید،وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد گردآوری و منتشر شد.

خبرنگار فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج)؛ با توجه به نامگذاری سال جاری به سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به تاکید ایشان مبنی بر اینکه «هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروه‌های گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه‌ها نقش‌آفرینی کنند.» انتشارات سیمای خورشید، وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) در جهت تحقق منویّات رهبر فرزانه انقلاب اقدام به تهیه و انتشار کتاب«فصل بذرپاشی» نموده و در این اثر برای اولین بار در کشور به گردآوری رهنمودهای امام خامنه‌ای(مدّظلّه) در باب تربیت فرزند پرداخته است.

به گفته مسعود پارسافر؛ پژوهشگر این اثر، «فصل بذرپاشی» برای اولین بار در کشور به گردآوری رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب تربیت فرزند پرداخته و می‌تواند راهنمای خوبی برای والدین، معلمان، مربیان پرورشی و فعالین فرهنگی باشد. این کتاب بیانگر ویژگی‌ها و خصلت‌های کودکی باایمان است، کودکی که بتواند در انقلاب اسلامی و در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) نقش داشته باشد. فصل بذرپاشی می‌تواند راهگشا و راهنمای خوبی در جهت تربیت فرزندانی مومن و شایسته باشد. در این کتاب به نقش مهم ایمان و توحید نیز بسیار تأکید شده است. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب(مدّظلّه) می‌فرمایند: «نکته‌ای که بنده هم خیلی ذهنم متوجه آن است این اکه در درجه اول، بایستی به ساختن و شکل روحی کودکانمان اهتمام بورزیم. سعی کنیم بچه‌هایمان را با ایمان به خدا، ایمان به حقیقت مطلق، ایمان به اسلام پرورش دهیم. اگر با ایمان پرورش یافت و شما توانستید بذر ایمان را در دل او بکارید، در آینده هر شخصیت عظیمی از او می‌توان ساخت. اگر این عنصر در آن وجود نداشته باشد برای هیچ کاری مناسب نیست.»

همه مدیون معلمیم، تولید انسان فرزانه، پیامبر(ص) معلمی آسان‌ساز، قرنطینه‌12 ساله، آموزش فلسفه از دوره دبستان، کاشتن بذر ایمان، نوه‌ کوچک رهبر و .... از عناوینی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخشی از بیانات امام خامنه‌ای(مدّظلّه) در این کتاب می‌خوانیم: «اگر این بچه‌ها با ایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می‌شود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند... اگر این عنصر(ایمان) را در آنها نداشته باشیم برای هیچ‌کاری مناسب نیستند؛ هرچه بشوند نامطمئنند...»

شایان ذکر است که انتشارات سیمای خورشید وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) تاکنون کَتب دیگری همچون «درسنامه مهدویت دانشجویی» (در 4 جلد به انضمام انتظار سرخ) و «راهنمای برگزاری اردو» را به چاپ رسانیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش و تهیه کتاب «فصل بذرپاشی»با این شماره‌ها تماس حاصل فرمایند:

انتشارات سیمای خورشید: 09138533414 ::: 03516272393 ::: 03516272394

روابط عمومی فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد

... سایت آخرین امید ...

نظرات (۱)

سلام ممنون که سر زدید 
لینک شدید 
از مطالب خوبتون متشکر 
لطفا ما رو از مطالب جدید با خبر کنید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان
نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتـــر شدنِ کارِ مربـــی به ما انتقال دهید.
محتوا و مطالـــب فرهنـگی - تربیــتی خود را حتــماً برای ما ارسال نمایید.
رونوشت (کپی) از مطالب تارنمای مربی ترجیحاً با قید منبع آزاد است.
استفاده تجاری از مطالب این تارنما مجاز نبوده و منوط به اجازه ما می باشد.
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
|
www.morabbee.ir
ارتباط با ما: ۰۹۱۹۶۲۲۵۹۳۴

ابزار رایگان وبلاگ

رایانامه (ایمیل) خود را وارد نمایید: