<h2>.: مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی :.</h2><span></span>
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
موضوعات
تبلیغات
تبلیغات

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه تولیدات ماه رمضانی خود را در این صفحه به نمایش گذاشته است، که توصیه می کنیم به این بخش از تارنماشون حتما سری بزنید.

...: جهت ورود به این بخش تلیک نمایید :...

تـا حـالـا دقـت کـردیـن هـر چـی بـه اواخـر زمـسـتـون نـزدیـک مـی شـیـم از اوایـلـش دور مـیـشـیـم ... ؟! جـل الـخـالـق ... !! o_O دنـیـا دنـیـای عـجـیـبـیـه ... !! :|

...............

یک مرده می خوره به جدول . . می شینه حل میکنه

...............

من تصمیم گرفتم تعطیلات تابستون برم همه جا رو بگردم.. . . . . . . . . . . . . . . . زیر فرش..زیر تخت..پشت یخچال...

...............

کاش منوی کافه‌ها عکس هم داشتن که بدونیم چی سفارش میدیم. . . . . . . دیروز رفتم کافی شاپ یه dyjxkrqgblp سفارش دادم همون آب خوردن خودمون بود یه زیتون انداخته بودن ته لیوانش..!!

...............

آب قطع شده بود، رفتم از یخچال چن تا شیشه آب برداشتم ریختم تو کولر. بعدا فهمیدم دوتا از شیشه ها گلاب بوده! اشتباهی ریختمش توی کولر. حال و هوای امامزاده گرفته خونمون. فضافوق العاده معنوی شده! نایب الزیاره همتون هستم. دیگه بابام هم دست به کولر نمیزنه. نشسته زیر باد کولر داره زیارت عاشورا میخونه. هرکی حاجتی چیزى داره کامنت بذاره.

...............

یکی زبونش تو عابربانک گیر میکنه، میبرنش بیمارستان ازش میپرسن زبونت تو عابربانک چیکار میکرد؟ میگه کارتمو وارد کردم، گفت زبان خود را وارد کنید...

...............

یادش بخیر کارتون فوتبالیست ها... کاکرو تو دلش میگفت: سوباسا! خوشحالم که باهات مسابقه میدم! سوبا تو دلش جواب میداد: منم همینطور کاکرو! این تازه خوبشه... سوباسا تو دلش میگفت: ما باید ببریم! میزوگی از تو تماشاگرا میگفت: درسته سوباسا...

به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان ماه ضیاف الله، مجموعه نمایشگاهی بسیار زیبا و ارزشمند سبک زندگی قرآنی آماده گردیده که ان شالله مورد رضایت و استفاده قرار بگیره. این مجموعه در 20 تابلو، توسط مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف تهیه شده، تابلوهای این مجموعه برگرفته از آیات قرآن کریم بوده و سعی می نماید تا با ارائه قالبی نو در زبان و پیاده سازی آن به شکل امروزی، خود را تا حدودی به سبک زندگی قرآنی نزدیک نماید.

... چند نمونه از آنچه که دریافت خواهید کرد ...

 

 

... دریافت مجموعه به صورت کامل، از اینجا ...

... برگرفته از تارنمای دوست عزیزمون، بچه های بهشت ...

در مرکز تربیت معلم دینی عربی دارالفنون، به دانشجو ها می گفتم: آقایون شما کاری بکنید که دانش آموزا از شما خوششون بیاد ، شمارا دوست داشته باشند، اگه دبیر دینی را دوست داشته باشند، صدای قرآن که بشنوند به عشق شما به اون توجه می کنند. صدای اذان را که بشنوند به یاد شما از اون لذت می برند. هیچ چی هم به اونا یاد ندید، حداقل در اونا گرایش به دین به وجود آورده اید. اونا خودشون به دنبال دین، راه می افتند. هدف اصلی درسِ دینی همینه، شما اگه سخن مولفین کتابهای دینی را خطاب به خودتون در اول کتاب های دینی بخونید، اونا از شما همین هارا میخوان. ... شما این کار را بکنید اگه ثواب داشت مال شما، هرچی هم گناه داشت مال من. بعد به اونا می گفتم چه قدر... دبیران دینی که باعث نفرت دانش آموزان از دین شده اند و چه دبیران ریاضی که اقلیت ها را وارد اسلام کرده اند. نمونه ی این دبیران ریاضی دوست عزیزم آقای ...... دبیر منطقه ی 10 تهران که بااخلاق جذاب و بیان هنرمندانه ی زیبایی های اسلام درآموزشگاه علمی مهربان در خیابان ستارخان، دانش آموز غیر مسلمان را عاشق اسلام و وارد اسلام کرد. واما خاطره ی تلخی هم از یک معلم دینی ........ دوران آموزش نظامی را در پادگان باغ شاه (حر) می گذراندیم. استادی داشتیم که به ما روان شناسی درس می داد. در تمام صحبت هایش کینه ای پنهان از دین و دین داری به مشامم می رسید. به خودم می گفتم این استاد برای دین زدایی آمده نه روان شناسی...... یک روز نمی دانم به چه مناسبتی این خاطره را از دوران دبستان خود تعریف کرد: یک معلم دینی داشتیم، خیلی سخت گیر بود. امام هارا گاه از اول به آخر می پرسید. بعضی وقت ها هم می گفت: از آخر به اول بشمرید. یک روز مرا بُرد پای تخته و گفت: امام ها را بگو... من از ترس، هیچ چی به خاطرم نیومد. بعد به من گفت: کف دستت را بیار بالا: اول حضرتِ...... ؟! ( همراه با کوبیدن چوب تر کف دست من ) دوم امامِ.........؟! ( ضربه ی دوم ) و همین طور.... ضربه ی هشتم را که زد از هوش رفتم. از آن وقت ................ از بیان بقیه ی حرف های استاد روان شناسی معذورم... حالا برادران عزیز پرورشی و دینی، این شما و این امانت های الهی در دست شما. تا کدام راه را بپسندید. ومن الله التوفیق.

... استاد محمدحسن صاحبدل ...

۲۵ خرداد ۱۳۹۴

کودکان شاد می شوند اگر...

1⃣➜ به زبان رفتار کودک گوش دهید؛ چند دقیقه خود را جای او بگذارید؛ بکوشید هدفش را از بروز چنین رفتارهایی بفهمید.

2⃣➜ هر روز، زمانی را در اختیار کودک بگذارید تا از احساساتش در طول رخدادهای روزانه زندگی برای شما بگوید.

3⃣➜بین سخنان کودک نپرید. 

4⃣➜با نگاه کردن به کودک و همراهی احساسی با او تمام توجهتان را به حرف‌هایش نشان دهید.

5⃣➜از پرسش‌های متنوع برای افزایش اعتماد به‌نفس کودک و به حرف کشیدن او استفاده کنید. برای مثال «بعدش چی شد؟» 

6⃣➜با سخنان کودک هم‌دردی کنید. برای مثال «چه بد! منم جای تو بودم ناراحت می‌شدم.» 

7⃣➜برخی از جمله‌های کودک را تفسیر و یا تکرار کنید. می‌توانید درخواست کنید که منظورش را بیش‌تر توضیح دهد.

8⃣➜از تکرار زیاد روش‌های بالا در هنگام گوش دادن، بپرهیزید.

9⃣➜خود را از شنیدن حرف‌های او خوشحال نشان دهید. برای مثال بگویید «متشکرم که درباره این موضوع با من حرف زدی.»[1]

پی نوشت :

1- ماهنامه خانه خوبان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، معاونت تربیتی فرهنگی.

۱ ۲ ۳ . . . ۶ ۷ ۸
دوستان
نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتـــر شدنِ کارِ مربـــی به ما انتقال دهید.
محتوا و مطالـــب فرهنـگی - تربیــتی خود را حتــماً برای ما ارسال نمایید.
رونوشت (کپی) از مطالب تارنمای مربی ترجیحاً با قید منبع آزاد است.
استفاده تجاری از مطالب این تارنما مجاز نبوده و منوط به اجازه ما می باشد.
مربی؛ مرجعی برای مربیان تربیتی
|
www.morabbee.ir
ارتباط با ما: ۰۹۱۹۶۲۲۵۹۳۴

ابزار رایگان وبلاگ

رایانامه (ایمیل) خود را وارد نمایید: